טיול מאורגן לדרום איטליה

טיול בדרום איטליה מבטיח לכם חוויה בלתי נשכחת וחופשה נפלאה בחבל ארץ מדהים ביופיו. כדאי לתכנן היטב את הטיול לפי מסלולי דרום איטליה בגלל גודל האזור ושפע האטרקציות הממתינות לכם. ניתן לטייל בדרום איטליה במסלול מעגלי המאפשר ללון במקומות שונים ולעצור במגוון נקודות ואתרים לאורך המסלול, עם זאת במקרים מסוימים עדיף לתכנן טיולי כוכב המאופיינים בלינה במקום מרכזי ויציאה מדי בוקר לטיולי יום בערים, בכפרים, בחופים, בשמורות הטבע האזור ובעוד מגוון אתרים תיירותיים מלהיבים ומיוחדים.

אזור דרום איטליה משתרע על פני שטח עצום בגודלו, לכן אם מתכננים טיול עצמאי חשוב לשכור רכב מהארץ. יש לתכנן היטב את המסלול בגלל מערכת הכבישים המורכבת והחלוקה לאזורים רבים. כדאי לתכנן מסלול של שבוע עד שבועיים. העונה המתאימה ביותר לטיולים באזור דרום איטליה היא בחודשי האביב, הקיץ והסתיו.

מסלולי דרום איטליה

יש מגוון טיולים מומלצים לדרום איטליה, כאמור אפשר לתכנן טיול עצמאי עם רכב שכור. יש אפשר להתנייד גם בתחבורה ציבורית אך אפשרות זו מוגבלת ומגבילה.

אחת האפשרויות המומלצות היא להצטרף לטיול מאורגן בדרום איטליה, כך זוכים לראש שקט ולמדריך מנוסה צמוד, אין צורך להתמודד עם שפה לא מוכרת, להזמין טיסות ומלונות בדרום איטליה, להתמודד עם כבישים מפותלים לא מוכרים, תרבות נהיגה שונה וכו.

אפשר לתכנן מסלול מעגלי הכולל נחיתה ברומא ושהות של לילה אחד או יותר בעיר הבירה של איטליה. מומלץ לשלב בין ערים עתיקות המציעות מבנים בעלי ארכיטקטורה מרשימה, כנסיות יפות ומרשימות, מוזיאונים מעניינים, שווקים ומסעדות מעולות, לבין סיורים יומיים בכפרים ציוריים, כרמים, יקבים, שמורות טבע, אתרים ארכיאולוגיים מרתקים כמו פומפיי, חופי ים מטופחים עם מים צלולים כמו בחוף אמלפי, איים קסומים וכפרי דייגים עם אווירה ססגונית ומלהיבה כמו קאפרי או איסקיה.

ישנם מסלולי טיול רבים בדרום איטליה ולא כדאי לנסות ולהספיק לראות הכול בטיול אחד. חברת סולו איטליה מציעה מספר מסלולים שונים המתמקדים כולם באזור דרום המגף, רומא ודרומה, ואלו הם:

·טיול בחבל פוליה: מסלול של כשבוע המתמקד באזור ה'עקב' של המגף האיטלקי. המסלול כולל סיור בעיירת הבארוק לצ'ה, בעיירת הטרולי אלברובלו, בעיירות החוף ששימשו כמחנות עקורים לפליטי השואה –  סנטה מריה די לאוקה וסנטה מריה אל באניו, במבצר קסטל דל מונטה, ב'עיר הלבנה' אוסטוני, בעיר הנמל בארי, בעיירות פוליניאנו א מארה וטראני, בחופי חצי האי גרגאנו, בשמורת הטבע 'פורסטה אומברה' ועוד.

·טיול בחבל קמפניה: חבל קמפניה נחשב לאחד היפים ביותר באיטליה ומושך אליו מדי שנה מליוני מבקרים – בעיקר בעונת הקיץ. בחבל קמפניה תטיילו בין עיירות ציוריות כסורנטו עיירת הלימונצ'לו, פוזיטאנו אמלפי וראבלו, תפליגו אל האי קאפרי, תבקרו בעיר הבירה של חבל קאמפניה – נאפולי, באתרים ארכאולוגיים בעלי חשיבות היסטורית כפומפיי, הרקולנום ופאסטום וכמובן – תטעמו אוכל איטלקי במיטבו, המבוסס על חומרי הגלם המשובחים המיוצרים באזור – ביניהן גבינת המוצרלה המפורסמת, עגבניות סן מרצאנו ושמן זית האיכותי. נאפולי היא העיר החשובה ביותר בדרום איטליה ומומלץ לשלב אותה בטיול בחבל קמפניה שדרום איטליה. בעיר העתיקה של נאפולי סמטאות ציוריות ואווירה אותנטית שלא תמצאו באף עיר גדולה באיטליה. אל תחמיצו את קפלת סנסברו (Cappella san severo), מנזר סנטה קיארה, רחוב סן גרגוריו ארמנו (via san gregorio armeno), איזור 'ספאקה נאפולי' וכן איזור פיאצה פלבישיטו עם בית האופרה סן קרלו, ארמון המלוכה פלאצו ריאלה, גלריית אומברטו, ויה טולדו ומדרחוב קיאיה. ברור שאין לוותר על הפיצה של נאפולי, המאופיינת בבצק דקיק עם רוטב עגבניות עשיר, גבינת מוצרלה ועלי בזיליקום טריים.

טיול ב'אי השמש' סיציליה: סיציליה, אי השמש, הוא האי הגדול ביותר בים התיכון. עיר הבירה של סיציליה היא פלרמו ובה שפע מבנים עתיקים בעלי ארכיטקטורה מרשימה, מקדשים עתיקים, כנסיות מרשימות, שווקים תוססים, חופי ים נקיים עם מים צלולים. בטיול המאורגן בסיציליה נעפיל אל הר הגעש אתנה, נבקר בסירקוזה, עירו של ארכימדס, בטאורמינה הציורית והקסומה, באיים הליפארים, בעיירת הנופש צ'פאלו, בעיירת המרציפן אריצ'ה, בפלרמו ובקתדרלה המדהימה של מונראלה, ולא נחמיץ את הוילה הרומית שליד פיאצה ארמרינה, בה נמצאים פסיפסים מדהימים מהמאה ה-4 לספירה.

·טיול ב'אי של פעם', סרדיניה: האי סרדיניה מספר פרק עלום בתולדות הים התיכון. בסרדיניה שכמו קפאה בזמן נטייל בין נופי קדם, עיירות ששנים של כיבושם זרים נתנו בהן את אותותיהן, מפרצים מקסימים וחופי טורקיז. טיול מאורגן לסרדיניה מאפשר הצצה אל תרבות מסתורית בת אלפי שנים, ביקור בעיירות ציוריות המשלבות פולקלור רועים עם אמנות עממית רבת פנים. המסע אל סרדיניה מאפשר מפגש עם תרבות ואורח חיים שונה ממה שאנחנו מכירים במגף האיטלקי. היתרון הגדול בטיול מאורגן לסרדיניה הוא שתוכלו לבקר במקומות שמורכב יותר להגיע אליהם בנסיעה פרטית, ללמוד ולקבל הסברים מקיפים ומעמיקים ממדריכי סולו איטליה, המומחים לאזור.

טיול קולינרי בדרום איטליה: דרום המגף ידוע במטבח המעולה ואין כמו טיול קולינרי מאורגן בדרום איטליה כדי לחוות את המטבח המקומי ולהבין את התרבות העשירה דרך האוכל. במהלך הטיול מבלים בשוק הידוע של נאפולי, מבקרים בחווה מה מייצרים מוצרלה לומדים כיצד מכינים הגבינה המפורסמת, אוכלים את הפיצות הכי טובות, שהמתכון שלהן עובר במשפחות מדור לדור, מתענגים על פסטות שונות עם מבחר רטבים, לוגמים אספרסו חזק כמיטב המסורת המקומית ונהנים ממפגשים מרתקים עם שפים, מוכרים ססגוניים בשווקי האוכל ועוד.

טיול מאורגן או עצמאי בדרום איטליה?

סולו איטליה משווקת מגוון רחב של טיולי עומק בדרום איטליה. טיול מאורגן כולל מדריך מנוסה, אוטובוס צמוד ותכנית מגוונת ועשירה אך אפשר לתכנן גם טיול עצמאי 'מתגלגל' או 'כוכב' בדרום איטליה, בעזרת המומחים שלנו. אנו נסייע לכם לתכנן את המסלול, לבחור מלונות וטיסות ולבחור ביעדים תיירותיים ובאטרקציות מלהיבות ומעניינות.

יש מבחר אפשרויות לינה בדרום איטליה. לאחר שבחרתם את המסלול המתאים לכם ביותר, תוכלו להזמין דרכנו חדרי אירוח במלונות מרכזיים ואיכותיים בערים הגדולות ובעיירות הנופש הפופולריות. מלבד מלונות יוקרתיים ישנם מלונות ברמת אירוח של 3-4 כוכבים, אכסניות ו'בד אנד ברקפסט' עם חדרים מרווחים ונקיים. כמו כן, אפשר ללון בבתי חווה (הנקראות כאן 'מסריות') וליהנות מחוויה מלהיבה ומקורית, יש גם אפשרות לשכור חדרי אירוח בבתי מקומיים וליהנות ממפגש תרבותי ומחוויה קולינרית ייחודית.

לסיכום, אל תחמיצו את דרום איטליה, או במסגרת של טיול מאורגן או בטיול עצמאי. בעזרת המומחים של סולו איטליה תוכלו להכיר את אזורים פחות מוכר לתיירים בדרום איטליה, ליהנות משלל חוויות ייחודיות וממסלולי טיול הנבחרים בקפידה עבורכם. במסגרת טיול לדרום איטליה תיהנו מחבילה הכוללת טיסות, מדריך, מלונות 4* על בסיס לינה וארוחת בוקר, אוטובוס צמוד, תכנית יומית עשירה ומגוונת ויתרונות רבים נוספים.

טיול עצמאי מומלץ לתכנן בעונות המעבר (אביב וסתיו) או בתחילת הקיץ. כדאי לתכנן את הטיול היטב בעזרת מומחים בגלל השטח הגדול, שפע האתרים והמרחקים ביניהם.