טיול עם ילדים בצפון איטליה

אז ברור לכם שנוסעים השנה לאיטליה לאותו טיול עם ילדים בצפון איטליה. אבל לאן באיטליה? כל אזור בארץ המגף שונה ממשנהו ומיוחד בנופיו, מאכליו, שפתו ומנהגיו. המגוון ושפע האפשרויות מבלבל וכדי שתוכלו להחליט היכן לבלות את החופשה המשפחתית שלכם תאלצו להתרכז לדקה וחצי ולשאול את עצמכם, איזה סוג של חופשה הייתם רוצים? בדרום איטליה תמצאו ים כחול, איים וחופים קסומים, כפרי דייגים צבעוניים והרבה שמש, בצפון תטיילו בין פסגות ההרים, האגמים וגני השעשועים ובמרכז יערות הרריים ירוקים לצד גבעות עגלגלות ועיירות עתיקות. נראה כי הרעיון 'לטעום קצת מהכול' חלף מהעולם, גם מכיוון שהוא מעייף ומתסכל וגם בזכות ריבוי הטיסות והורדת מחיריהן: אנשים קונים כרטיסי טיסה 'לפי משקל' ואחרי זה בודקים לאן בדיוק הם בחרו לטוס.

היום טסות משפחות ליעד ספציפי במדינה,  ולא מנסים לראות את כולה בטיול אחד: איזור היער השחור שבגרמניה, איזור טירול האוסטרי, הפירנאים שבספרד או אגם גארדה בצפון איטליה. ההתמקדות באזור ספציפי  הולידה את מושג טיולי ה'כוכב', שבו לנים במקום לינה מרכזי למספר ימים ויוצאים ממנו לטיולי יום מעגליים, בהם לא נוסעים מרחקים ארוכים מדי, לא צריכים לארוז ולפרוק מדי יום את המזוודות, לא מבזבזים זמן מיותר על חיפוש מקום לינה ונהנים מחופשה ולא מסוג של טירונות.

עכשיו הגיעה העת למסקנות הסופיות: איפה מתמקמים? אם לוקחים בחשבון את כל השיקולים – קיץ חם, ילדים, אפשרויות לינה נוחות לכל המשפחה, אטרקציות, נופים מגוונים ונוחות הגישה והתנועה בין האתרים, הרי שחופשה בצפון איטליה משלבת בצורה הטובה ביותר בין כל אלה.

פארקי מים, מרחצאות וגני שעשועים באגם גארדה

אגם גארדה הוא האזור הפופולרי ביותר לטיולי משפחות באיטליה. האגם, הנמצא למרגלות הרי הדולומיטים, הוא הגדול והמרכזי ביותר בצפון איטליה, סביבו נמצאים כפרי נופש, דירות ומלונות רבים המומלצים ללינת משפחות. לינה ליד אגם גארדה תאפשר נסיעה לא ארוכה אל האתרים הרבים הנמצאים בסביבתו הקרובה: ימי טיול בעיירות השוכנות בדרום האגם (סירמיונה, לאציזה, פסקיירה דל גארדה, דזנצאנו דל גארדה), יום טיול אל צפון אגם גארדה וביקור בריבה דל גארדה, אגם טנו ומפלי וארונה, יום טיול אל מלצ'זינה ועלייה ברכבל אל מרומי מונטה באלדו. תוכלו לבקר בורונה, עירם של רומיאו ויוליה ואפילו להרחיק עד ונציה מלאת הגשרים והתעלות. אך הסיבה המרכזית לכך שאגם גארדה הפך ליעד כה מבוקש על ידי משפחות היא כמובן ריבוי הפארקים הנמצאים בעיקר בדרום האגם ואלו המומלצים ביניהם:

גארדלנד – Gardaland

הקדישו יום שלם לגארדלנד, פארק השעשועים הגדול והמפורסם ביותר באיטליה, המכיל עשרות אטרקציות לכל הגילים, מתקנים מורכבים ומלאי הדמיון הניצבים בתוך תפאורות מרהיבות וכן מופעים, מסעדות, חנויות. לאחר הכניסה לפארק תוכלו לרכוש כרטיסי אקספרס המקצרים את התורים הארוכים. כרטיסים מוזלים לגארדלנד ניתן לרכוש דרך חברת 'סולו איטליה' (03-6753131).

www.gardaland.it

פארק המים – מתחם קאנווה וורלד – Canevaworld  

מתחם פארק המים, הסרטים וארוחת האביריםCanevaworld  הנמצא בדרום אגם גארדה (ממש ליד פארק השעשועים  גארדלנד) מציע אפשרות מרעננת ומפלט מושלם מהחום השורר בקיץ באזור אגם גארדה. זהו מתחם נעים המחולק לשניים: פארק מים ופארק סרטים, ואם זה לא מספיק, מציע האתר את אחת החוויות המלהיבות ביותר לסיום היום, הלא היא ארוחת האבירים. אפשר לרכוש כרטיס משולב (לאותו היום) לבילוי בשני הפארקים ולארוחה, המתקיימת מדי ערב בטירה שבכניסה למתחם.

http://www.canevapark.it

פארק הסרטים – מתחם קאנווה וורלד – Canevaworld

אפשר לעבור (כשאתם לבושים לפחות בגופיה ושברשותכם כרטיס הכניסה לפארק) מפארק המים אל פארק הסרטים דרך השער הנמצא בין הפארקים (ליד מתקן diabolik invertigo) שם יחתימו אתכם בחותמת על היד. המעבר לפארק הסרטים – עם חולצה או גופיה מעל בגד הים. שימו לב שגם בפארק הסרטים יש אטרקציות בהן נרטבים, וכן לעובדה שחלק מהמתקנים נסגרים בשעות אחר הצהריים.

 http://www.movieland.it

 

ארוחת האבירים – מתחם קאנווה וורלד – Canevaworld  

המטרה: מציאת שידוך הולם לנסיכה, בת המלך. האמצעי: טורניר מושקע בין ארבעה אבירים רכובים על סוסים, שיערך לעיני הצופים (הילדים והוריהם). הילדים יקבלו כתר בצבע של אחד האבירים (ירוק, אדום, צהוב או כחול) ויעודדו את האביר "שלהם". תוך כדי הטורניר מוגשת למלך ארוחה ובהתאם למנות שהוא מקבל, גם הילדים מקבלים את ארוחתם ואוכלים (עם הידיים!) חתיכת פיצה עם גבינה, מרק ירקות, לחמנייה, עופיון (שלם!) וצ'יפס. שתייה (מים, קולה או בירה) חופשית. לקינוח: שטרודל תפוחים עם כדור גלידה (וקפה להורים). ההמלצה הכי טובה שאני יכולה לתת לכם: הביאו מגבונים לחים, אטמי אוזניים והרבה סבלנות.

http://www.medievaltimes.it

פארק סאפארי 'נטורה ויוה'  – Natura Viva

למשפחות עם ילדים קטנים, האוהבים מפגש עם בעלי חיים – זוהי אפשרות מומלצת: 'פארקו נטורה ויוה' הוא פארק ספארי, הנמצא מעט מזרחה מהאגם, ליד העיירה Pastrengo. לפארק שני חלקים: ספארי (בו ניתן לשוטט בכלי רכב לאורך מסלול של כ-7.5 ק"מ, כשעה וחצי) וגן זאולוגי המכיל יותר מ-200 מינים של חיות. שימו לב לשעות הפתיחה של שני חלקי הפארק, שאינן זהות.

 www.parconaturaviva.it

הפארק הבוטני סיגורטה – Sigurta 

בעיירה ואלג'ו סול מינצ'ו (Vallegio sul minco) שמדרום לאגם גארדה נמצא "פארקו ג'ארדינו סיגורטה" (Sigurta). זהו גן בוטני מקסים, גן עדן לחובבי פרחים ועצים, שהקים הרוקח קרלו סיגורטה. הסיור בפארק נעשה בעזרת רכבת קטנה הנוסעת לאיטה בין שבילי הגן ומעניקה לנוסעיה חצי שעה של רוגע מושלם. אירוסים, ורדים, צבעונים, כרי דשא מטופחים, בריכות מסוגננות ונקודות תצפית מרהיבות על הנוף המשתרע למרגלות הפארק.

www.sigurta.it

הפארק הטרמלי אקווארדנס – Aquardens

בפארק הטרמלי החדש אקוארדנס יש בריכות סגורות ופתוחות, חמות וקרות. מקום נהדר ומטופח המתאים בכל מזג אוויר: גם כשיוקד גשם וגם כשלוהט בחוץ. בפארק יש מסעדה בשירות עצמי בצהריים ובערב, מלבד זה גם בר קפה. לרשות המתרחצים מלתחות ולוקרים מסודרים הצמודים לבריכות.

www.aquardens.it

חמי גארדה – Parco Termale del Garda

בעיירה Cola di Lazise שוכנת וילה דיי צ'דרי, המוקפת פארק מקסים וירוק בו נמצאים שני מעיינות טרמליים. הפארק מרגיש כמו גן עדן קטן, עם דשאים נרחבים ועשרות עצי ארז ואם יש יום יפה אפשר לבלות בו שעות, כולל פיקניק, רחצה ומנוחה. ליד המעיין הגדול נמצאת מסעדת שירות עצמי נוחה, מתחתיה המלתחות והלוקרים. בסופי השבוע אופים במקום גם פיצות. הפארק הפתוח עד שעות הלילה המאוחרות.

www.villadeicedri.it

פארק חבלים אדוונצ'ר ג'ונגל פארק –  Jungle Adventure Park

על מורדות מונטה באלדו שבגדה המזרחית של אגם גארדה נמצא אחד מפארקי החבלים הטובים באיטליה. בפארק, שהוא הוותיק מכל פארקי החבלים סביב אגם גארדה, מסלולים לנוער, ילדים ופעוטות. מלבד מסלולי חבלים יש בפארק מסלולי הליכה באורכים שונים.

http://www.jungleadventurepark.com/

 פארק המפלים – מולינה

ממזרח לאגם גארדה נמצא הכפר הזעיר מולינה השוכן בשמורת הטבע לסיניה, צפונית לורונה. בפארק המפלים שליד מולינה תוכלו ליהנות מביקור בשמורה קרירה ומוצלת, להתנדנד בנדנדה אל מפל המים ועוד.

http://www.parcodellecascate.it/

טיול בין ההרים (1): הדולומיטים

להרי הדולומיטים שבצפון איטליה כדאי להקדיש מספר ימים, כדי ליהנות בצורה רגועה מהאפשרויות הרבות של טיול עם ילדים באזור. הטיול בהרים לא מסתכם רק בצפייה בנוף משמשת המכונית בנסיעות מפותלות אלא בפעילויות שילדים יוכלו להוציא בהן את כל האנרגיה, כמו ראפטינג בנהרות, מגלשות הרים, שייט או הליכה סביב האגם, עלייה ברכבלים, פארקי חבלים, הליכה בתוך ערוצי נחל על גשרונים, ביקור בעיירות ציוריות ובעיקר מזג אוויר טוב – מצרך שהופך נדיר יותר ויותר בקיץ האיטלקי.

האגמים המערביים: קומו, מג'ורה ואורטה

פחות משעת נסיעה משדה התעופה מלפנזה שממערב למילאנו נמצא מקבץ האגמים הגדול ביותר באיטליה. כדאי להתמקם באזור אגם מג'ורה ולצאת מכאן לטיולים יומיים. בין האפשרויות הרבות שאזור זה מציע תוכלו להפליג אל האיים הבורומאים באגם מג'ורה, לבקר בגן הבוטאני 'וילה טרנטו' בפלאנצה, לעלות ברכבל מהעיירה סטרזה אל פארק מגלשות ההרים 'אלפילנד' שבפסגת הר המוטרונה, לנסות את אומגת זיפלין, לבקר בגן הזאולוגי וילה פלאויצ'ינו בסטרזה ועוד ועוד. אם רוצים לטעום טיפה משוויץ השכנה (אך היקרה!), אפשר לבקר בעיר לוגאנו, ובפארק המיניאטורות 'סוויס מיניאטור' הנמצא בעיירה מלידה שמדרום ללוגאנו.

טיול בין ההרים (2): עמק אאוסטה

למי שמחפש חופשת קיץ קרירה בחיק הטבע מומלץ להגיע אל עמק אאוסטה שבצפון מערב איטליה. העמק מוקף בפסגות הגבוהות ביותר באיטליה: המונטה ביאנקו (הוא המונבלאן, 4810 מ'), מונטה רוזה, צ'רבינו והגראן פאראדיסו. במרכז העמק זורם נהר הדורה בלטאה, לאורכו פזורים כפרים, טירות עתיקות ועיירות. בירת האזור היא העיר אאוסטה, והשפות הרשמיות כאן הן איטלקית וצרפתית. זהו אזור הררי מרהיב ביופיו, אליו זורמים תיירים כל ימות השנה: בחורף נוהרים לכאן גולשים וממלאים את אתרי הסקי הידועים שבאזור, בקיץ מתמלאים שבילי ההרים והרכבלים בהורים ולילדים. אזור מושלם לטיולי הליכה הוא הגראן פאראדיסו, שמורת טבע נהדרת הנמצאת מדרום לעיר אאוסטה. מומלץ לבקר באזור העיירה קוניה Cogne, אליה תעלו בדרך מפותלת. טיילו בין נחלי מים ומפלים המתעצמים מדי קיץ לאחר הפשרת השלגים, חיות בר, צמחיה אלפינית מיוחדת וכפריים מכניסי אורחים.

כתבה: דלית קצנלנבוגן